• ۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی شهرک
  • توسط argan2
  • بازدید: 1215
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۲:۲۴:۰۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دیوار سرخ

دیوار سرخ

دیوار سرخ

به گزارش ارگان معماری:La Muralla Roja که به زبان اسپانیایی یعنی؛ دیوار سرخ، یک پروژه مسکونی در مانزانرا اسپانیا می باشد که در سال 1968 ساخته شد. ساختمانی که به عنوان مرجع خوب و واضحی برای معماری محبوب منطقه مدیترانه است که نتیجه الهام گرفتن از معماران سنتی نواحی مدیترانه می باشد.

معمار بنا، ریکاردو بافیل (Ricardo Bofill) است. وی از رنگ های خاصی استفاده کرده که در پوشش نمای بیرونی و درونی بنا بکار رفته اند و هم باعث تضاد با طبیعت و هم تکمیل خلوص آن شده است. بنایی که شبیه یک قلعه ساخته شده و به نظر می رسد که روی صخره های سنگی نشسته است.


تصاویر دیوار سرخ

نوع خاص سازماندهی بنا، چالشی بین فضاهای عمومی و خصوصی را منجر شده است. در بنا از دیواره ی قلعه ای مشابه معماری سنتی در کشورهای آفریقای شمالی استفاده شده است. این بنا 50 واحد آپارتمانی را شامل می شود که فضاهای آن، توسط یک سری پله های به هم پیوسته و پل ها به همدیگر مرتبط می شوند که این تصویری خاص از گردش در فضاست.

پروژه از واحدهایی در سه اندازه؛ 60 متری، 80 متری دوخوابه و 120 متری سه خوابه تشکیل شده است. تمایل بافیل به زندگی راحت تر، او را به ایجاد تراس بام هایی با منظر فوق العاده، یک استخر شنا، سونا و کلیه امکانات مادی و معنوی مورد نیاز ساکنین، ترغیب کرد. انواع تن های رنگ قرمز در پوشش نمای بیرونی، متناسب با چشم انداز و از سوی دیگر سطوح گردشی با تن های مختلف آبی از آبی آسمان گرفته تا بنفش نیلی (بسته به نوع آب و هوا) قصد این را دارد که به تقابل با آسمان و یا ایجاد دید بصری خاص منجر شود.

دیوار سرخ بهتر است به عنوان یک دخمه پرپیچ و خم، مربوط به یک طرح هندسی دقیق معرفی شود که به نوعی شبیه صلیب یونانی ها هم هست که بازوهایی دارد با پنج متر طول که تلاقی تقاطع آن ها در برجهای خدماتی  شامل آشپزخانه و حمام می باشد.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.