• ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۴:۴۰:۰۷
  • در طراحی معماری مجتمع تجاری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1335
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۲۰:۰۲:۳۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
کارخانه پنل

کارخانه پنل

 


کارخانه پنل

به گزارش ارگان معماری: تیم طراحی کارخانه پنل، متشکل از مجید پژوهی و نیلوفر نیکسار، از اعضای گروه معماری و تحقیقات آراد (ARAD)، به سرپرستی بهرام کلانتری و کوروش دباغ می باشد.

کارخانه پنل

اعضای بخش تکنولوژی این پروژه؛ انوشیروان خرازی، مهدی هولکاکیو و مونا حدادی می باشند. این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار و 500 مترمربع و در سال 2006 در 35 کیلومتری دور از تهران، در شهرک صنعتی و برای جلوگیری از آلودگی های احتمالی ساخته شد.

کارخانه پنل

این پروژه شامل یک کارخانه تولید سیستم ساختمان های پیش ساخته به اضافه یک دفتر و ساختمان فرعی دیگر می باشد. کارفرما از گروه طراحی درخواست کرده بود که کارخانه اش را بر اساس سیستم های صنعتی امروز دنیا، بسازند و از سیستم های سنتی، آنگونه که معمول است، استفاده نکنند.

کارخانه پنل

کارخانه پنل

ساختمان اصلی کارخانه مساحتی حدود 3700 مترمربع از سطح زمین را اشغال کرده و یک نیم طبقه حدود 350 مترمربعی هم برای تیم مدیریت لحاظ شده است. حدود 500 مترمربع هم برای دفتر فنی و نمایشگاه و اتاق مکانیکی در نظر گرفته شده که باید به هم نزدیک بوده و دسترسی آسانی به فضای اصلی کارخانه داشته باشند. در کنار این فضاها، 500 مترمربع فضای مخصوص پذیرایی مهمانان خاص و بخش اصلی مدیریت نیز طراحی شد که با یک پل به ساختمان اصلی متصل می شود. دیگر ساختمانهای جانبی و فرعی هم در حدود 200 مترمربع و دورتر از دیگران، فضایی را به خود اختصاص داده است.

کارخانه پنل

مهم ترین نکته ای که در مورد این پروژه باید لحاظ می شد، رعایت کلیه خواسته های کمی و کیفی کارفرما بود. اصلی ترین درخواست هم مربوط به استفاده از هندسه ای ساده و عملکردی بود که مسلما منجر به سهولت و سرعت در فرآیند تولیدات کارخانه می شد. این ساختمان، شمالی- جنوبی ساخته شده و ساختمان اداری اصلی آن توسط جداره ای شیشه ای به کوه البرز اشراف دارد.

کارخانه پنل

کارخانه پنل

 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.