• ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1140
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۷:۳۳:۰۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ملک گلدن لین

ملک گلدن لین

ملک گلدن لین

به گزارش ارگان معماری:مجتمع مسکونی گُلدن لِین در طول 10 سال، میان سال های 1952 تا 1962، از سه گونه ی متفاوت ساختمانی توسط چیمبرلین، پاول و بان ساخته شده است.

آپارتمان

اولین سری این ساختمان ها، بلوک های آپارتمانی و واحدهای اقامتی کوچکی در چهار و شش طبقه بودند که عمدتاً مخصوص خانواده ها طراحی شده و نزدیک فضای باز و محوطه های بازی کودکان قرار داشتند. این ساختمان ها از سیستم ساخت (دیوار باربر) استفاده می کردند که دارای صفحات بتنی در میان واحدها و پوشش های چوبی در داخل واحدها بودند.

مجتمع مسکونی

گونه ی دوم این ساختمان ها، برجی شانزده طبقه بود (نمونه ای ابتدایی از دیوارهای پرده ای که از پانل های زرد روشن استفاده می کردند) که در هر طبقه 8 واحد دو خوابه، مخصوص افراد مجرد و یا زوج های بدون فرزند داشت. آخرین گونه ی این بلوک ها که کامل شد، خانه ی کرِسِنت است که سایت این پروژه را در طول خیابان گاسوِل محصور کرده و دارای واحدهای تجاری در تراز خیابان می باشد.

ملک گلدن لین

بلوک های کم ارتفاع دارای دو یا سه طبقه متشکل از واحدهای کوچک می باشند که دارای دسترسی مستقیم از تراز طبقه ی همکف یا تراس های بیرونی ترازهای فوقانی می باشند. ورودی های هر زوج از واحدها، در پشت ستونی آجری قرار گرفته اند که از نمای بیرونی ساختمان به سمت بالا حرکت کرده و برای خصوصی تر کردن فضاها، با تورفتگی ها و عقب نشینی هایی همراه است. نورگیری تراس های دسترسی و آشپزخانه های مشرف به آن ها، با استفاده از شبکه های گریل بازِ تراس های فرار در اتاق خواب های بالا، تقویت شده است. اگر چه بر خلاف ابعاد نسبتاً کوچک این طرح -در عرض کم 4 متری میان دیوارهای جدا کننده- شیشه کاری پلکان موجود در فضای نشیمن با ارتفاع دو طبقه و همچنین صفحه ی شفاف میان آشپزخانه و نشیمن، احساس فضاهای وسیع تر را ایجاد کرده است. دیوراهای جدا کننده ی ساختمان در خارج از ساختمان و در ورای نما امتداد یافته اند که واحدهای مجزا را به وضوح تعریف می کنند.

وسایل بازی

ملک گُلدن لین به عنوان یکی از اولین طرح هایی که ایده های طراحی شهر لوکوربوزیه را اعمال کرد، معروف است. این طرح در یک محله ی مرکزی مهم شهر لندن انگلستان که محل اصابت بمب در زمان جنگ بود، پتانسیلی برای توسعه ی مجدد شهری به عنوان گزینه ای برای رشد حومه ی شهر و ایده آل های شهرهای جدید معرفی کرد. استفاده از گونه های متفاوت خانه سازی، مختص گروه های مختلط: تسهیلاتی مانند استخر شنا، مراکز فعالیت های آموزشی و تفریحی و محوطه های بازی، امکانات مناسبی را برای ساکنین فراهم می ساخت و همین طور نحوه ی آرایش آن ها (برجی بلند که در مرکز به وضوح قابل مشاهده بود، به همراه ساختمان هایی کوتاه تر که یک سری از میدان ها را به وجود می آوردند) باعث ایجاد هویتی قوی در این ملک و ساختمان های اطراف شده است.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.