• ۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1552
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۰:۱۳:۱۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه راچوفسکی

خانه راچوفسکی

خانه راچوفسکی

به گزارش ارگان معماری:خانه راچوفسکی به عنوان موزه شناخته نشده است و واقعا یک خانه است و همین مساله توجه بازدیدکنندگان زیادی را به آن جلب کرده است. حدود 11 هزار مترمربع مساحت دارد و در سه طبقه در سال 1996 در تگزاس آمریکا ساخته شده است.


راچوفسکی

صد در صد این خانه، محل اقامت خصوصی آقای راچوسفکی است و یک قسمت بسیار کوچک آن متعلق به یک اداره می باشد. تجربه حضور در این خانه، بسیار منحصر به فرد است، چرا که نه تنها از صمیمت خانه برخوردار است، بلکه تعاملی بسیار زیبا با هنر و آثار هنری دارد.

ویلا

راچوسفکی، بعد از بازدید موزه هنر عالی ریچارد مه یر در آتلانتا جورجیا، تصمیم گرفت که پروژه خانه اش را به او بسپارد. که البته بعد از ساخته
شدن این خانه، پروژه مقیاسی بزرگتر از منطقه را در برگرفت.

ریچارد مه یر(Richard Meier) به همراه همکارش توماس فیفر(Thomas Phifer) طراحی این خانه را انجام دادند. پس از اتمام پروژه، آقای راچوسفکی فقط چند سال و تا قبل از ازدواجش را در این خانه زندگی کرد و بعد از آن به محل دیگری که برای زندگی خانوادگی مناسب تر بود، رفت.

ویلا

با وجود اینکه خانه ای سه طبقه بود  ولی مسلما چون فقط یک اتاق داشت و بیشتر فضاها به آثار هنری تعلق داشتند، نمی توانست برای زندگی همسر و فرزندان او نیز مناسب باشد.

طرح اولیه طبق سه محور؛ ستون ها و محور گردشی X و Y  برنامه ریزی شد . ردیف ستون های خانه، به تقسیم بندی فضاهای داخلی خانه، از عمومی تا خصوصی بسیار کمک کرد. در جنوب خانه، یک دستگاه پله مارپیچی خصوصی وجود دارد که دسترسی به فضای کاملا خصوصی خانه را باعث می شود. طبقه سوم هم شامل یک سالن بدنسازی، دو بالکن و یک دفتر کار می باشد. همانطور که مشاهده می کنید، باز هم ریچارد مه یر از قاب ها و رنگ های سفید مورد علاقه اش استفاده کرده و خانه توسط درختان بسیار باشکوهی احاطه شده که بر زیبایی بنا افزوده اند.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.