• ۱۳۹۵/۰۵/۱۷ ۰۵:۰۰:۰۳
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1165
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۱۸:۴۶:۵۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه مولیدو

خانه مولیدو

 

خانه مولیدو

به گزارش ارگان معماری: ادواردو سوتو دی مورا معماری عضو مدرسه معماری آپورتو (Oporto) ))در پرتغال به سرپرستی آلوارو سیزا می باشد. او نزد سیزا آموزش دیده؛ از این رو او وارث شاخه محلی خاصی از مدرنیسم است که در سال های سلطه پست مدرنیسم به این جنبش وفادار باقی مانده است، البته دی مورا به هیچ وجه یک سیزای دوم نیست؛ معماری او ساده تر، پاک تر و انتزاعی تر است.

خانه مولیدو

خانه مولیدو

اگر چه کمتر از سیزا مجذوب کیفیت های مکان های خاص نمی باشد. او به خاطر خانه هایش که می توانند به عنوان گونه های مختلفی از یک زمینه طراحی نگریسته شوند، معروف است. این زمینه طراحی تا حدی مرهون میس ون در رو بوده است. خانه مولیدو که در کشور پرتغال است مربوط به مینی مالیسم می باشد؛ ساده است ولی سادگی واقعی چنان که اکثر معماران می دانند، براحتی دست یافتنی نیست. بلکه محصول روندی طولانی از تجزیه و تحلیل ها، پالایش ها، انتخاب ها و تصمیم گیری های دشوار است. برای دی مورا خصیصه های سایت مهم تر از نیازمندی های کارفرما می باشد، خصوصا در این پروژه که توزیع برنامه کاملا متداولی از اتاق ها و فضاهای عادی داشته و سایت، نیازمند مهارت بسیاری در طراحی و جانمایی بوده است.

خانه مولیدو

در نهایت با توزیع برنامه ای واضح، سایت پله پله و مناظر اطراف در پایین سایت، راه حل طرح بود و ساخت خانه ای تک منظر در یکی از این پله ها که از پشت به دیوار حائل تکیه کرده بود. او همچنین دیوار پشتی را نیز تماما شیشه ای در نظر گرفت تا دارای دید به شیب صخره ای طبیعی باشد. این امر معماری داخلی را خصوصا در کیفیت نور روز تغییر شکل می دهد. دیوار مقابل نیز کاملا شیشه ای و دارای درهای کشویی با قاب چوبی است.

خانه مولیدو

خانه مولیدو

پلان این ویلا کاملا منظم با ردیفی ساده از اتاق خواب ها است که بیشتر تاکید بر محدود کردن فضاها دارد تا باز بودن آن ها. در مورد مصالح هم، از مواد خارج ساختمان به داخل آورده شده اما تغییر شکل یافته اند، چنانچه گویا برای استفاده خانگی، رام شده باشند.

خانه مولیدو

خانه مولیدو

خانه مولیدو

 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.