• ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1104
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ۱۹:۳۵:۲۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه کنسال

خانه کنسال

خلنه کنسال

به گزارش ارگان معماری: ساختمان خانه ی کِنسال، توسط کمپانی تجهیزات شهری به نام (شرکت گاز و زغال سنگ) به عنوان فرصتی برای آزمایش و ارزیابی مناسب ترین وسایل برای خانه های طبقه ی کارگر مورد استفاده قرار گرفت.

خلنه کنسال

این ساختمان بر مبنای نظرات کمیته ای شامل چهار معمار (رابرت اتکینسِن، مَکسوِل فرای، سی.اِچ.جیمز و گِری وِرنوم) و یک مشاور خانه سازی به نام الیزابت دِنبی طراحی شد. این ساختمان مطابق طرح خانه سازی مجدد (1930) و پاکسازی محلات فقیر نشین که در آن زمان زیاد شده بود و در همکاری با مقامات مسئول شهری طراحی شد.

خلنه کنسال

مجتمع مسکونی کِنسال، 68 خانواده را در خود جای داده و دارای باشگاه های مخصوص کودکان و بزرگ سالان، قسمت های گل کاریِ کرایه ای، یک شیرخوارگاه و یک محوطه بازی می باشد. علاوه بر این که اطلاعات فنی طرح این ساختمان به عنوان یکی از نمونه های ساختمان های شهری در انگلستان ذکر شده، به عنوان یک (دهکده ی شهری) نیز از آن یاد می شود: ساختمانی که در کنار خلاقیت های فنی، موضوع زندگی اجتماعی را ارتقاء می بخشد. این عنصر اجتماعی در مدیریت این ملک وجود دارد و آن شرکت نمایندگان ساکنین هر یک از قسمت های ساختمان، در مدیریت مجموعه می باشد.

خلنه کنسال

تکنیک های تولید انبوه صنعتی که اجزاء ساختمان های جدید را به قیمتی مناسب تولید می کرد؛ می توانستت مدلی نیز برای انواع پلان آپارتمانی طراحی کند: (بیش از طراحی پلان ساختمانی به دور این ساختمان غیر متقادن مضحک) طراحی با یک پلان استاندارد آغاز شده است. طرح این پروژه در دو ساختمان در جهت شمالی-جنوبی برای به حداکثر رساندن نور خورشید قرار گرفته است و از طریق پلکان داخلی به دو واحد در هر پاگرد پلکان، دسترسی ایجاد شده است.

خلنه کنسال

هر واحد در داخل دارای یک نشیمن و 3 اتاق خواب، به علاوه ی یک واحد کاری به دقت طراحی شده، شامل آشپزخانه و حمام با یک دیوار دو جداره در بین آن ها، برای جای دادن لوله های آب و گاز می باشد؛ هم چنین تراسی که خشک کردن لباس ها و تهویه ی گنجه را امکان پذیر می سازد. کل تأسیسات این طرح بر مبنای سیستم گرمایشی آنی آب طراحی شده است که آب گرم را مستقیماً به روشویی ها، حمام و ماشین لباسشویی می رساند.

خلنه کنسال

طراحی آشپزخانه و حمام و تعبیه ی تراس دومی مخصوص خشک کردن لباس در یک مجموعه، به منظور جداسازی امور خانه و تفریح و سرگرمی دیگر اعضای خانواده می باشد که می تواند کاملاً در فضای نشیمن ادامه یابد. در واحدها چراغ گازی اجرا و نصب شده است. اتاق خواب اصلی هر واحد، دارای شومینه گازی بوده و شومینه روباز موجود در نشیمن دارای سیخ مخصوص بخاری می باشد.


خلنه کنسال






اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.