• ۱۳۹۵/۰۷/۳۰ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1356
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۳۲:۴۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه بارنزدال

خانه بارنزدال

فروشگاه معماری

 خانه بارنزدال

به گزارش ارگان معماری:آلاین بارنزدال وارث خانواده ای ثروتمند، تهیه کننده تئاتر، و مادری بیوه بود. وی در سال 1916 از شیکاگو به سمت لس آنجلس آمریکا عزیمت نمود و سه سال بعد، یک بلوک شهری کامل را به مساحت چهارده و نیم هکتار به نام تپه زیتون خریداری نمود.

هدف او از این خرید، تهیه یک مجموعه تئاتر در سایت و آپارتمان هایی برای هنرمندان و مدیران، یک سینما و یک حاشیه تجاری در بلوار هالیوود شهر لس آنجلس و نیز خانه ای برای خود و دخترش بود. او از فرانک لوید رایت که در شیکاگو ملاقت کرده بود، درخواست کرد که معمار این مجموعه باشد.

تصاویر خانه بارنزدال

با شروع این کار رایت، اولین نشانه های یک سبک تئاتری رومانتیسیسم که سبکی مخصوص شهر رویاها بود پدیدار گشت. ایده اولیه یک مجتمع تئاتر بزودی کنار گذاشته شد اما خانه بارنزدال که نزد مردم به خانه هالی هاک شناخته می شد، روند رو به ترقی خود را حفظ کرد. ساختمان این طرح در میان سایت و در بالای یک تپه و به دور یک حیاط مرکزی، همراه با یک ورودی در کنج شمال غربی، شکل گرفته است. سقف این طرح مسطح بوده و توسط دست اندازی خمیده از دید پنهان شده است.

 خانه بارنزدال

در واقع این دست انداز، اندودکاری بوده و دارای قاب چوبی می باشد ولی شبیه تخت سنگی یکپارچه است که جلوه ای نمادین یا مونومانتال به ساختمان داده است. برای بیننده ای که از میان محوطه به بیرون نگاه می کند، بال شرقی که در طرف مقابل قرار دارد بصورت پلی بر روی یک گشودگی، یک صحن تئاتر نیم دایره ای یونانی کوچک با آبگیری که سکوی نمایش آن می باشد دیده می شود.

باغ و خانه برای شکل دادن یک اثر جمعی، که بیشتر شبیه یک روستا است تا یک خانه، با هم ترکیب شده اند. در گوشه جنوب شرقی، اتاق خواب های او و دخترش، مجموعه فرم های انتزاعی هستند که دارای زمینه طرح های تمدن مایا بوده و متأثر از سبک قدیمی تر پنجره هایی با شیشه بندی منقوش و آلاچیق مسطح با فریم چوبی می باشد.

بارنزدال کمتر از شش سال در این خانه زندگی کرد و بعدا این خانه به مراکز هنری کالیفرنیا تبدیل شد و سپس در دهه 1940 مدتی خالی نگه داشته شد و به دقت از خرابی آن جلوگیری شد و هم اکنون ساختمان این طرح کاملاً مرمت شده و بازدید آن برای عموم آزاد است.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.