• ۱۳۹۵/۰۴/۳۱ ۱۴:۲۹:۴۴
  • در طراحی معماری رستوران
  • توسط argan2
  • بازدید: 1268
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۱۹:۲۵:۰۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
رستوران کریستال

رستوران کریستال

 

رستوران کریستال

به گزارش ارگان معماری: کاترین اولینا (Katrin Olina (؛ طراح ایسلندی و فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی؛ دانشگاه پاریس است. اولینا توانست نبوغ خود را در استودیو "فیلیپ استارک" اثبات نماید و به عنوان گرافیست و همکار بخش طراحی صنعتی، مد، چاپ و انیمیشن مشغول به کار شود.

رستوران کریستال

رستوران کریستال

زبان تصویری اولینا بر پایه مطالعات، تجربیات و تکنیک دست آزاد بنا شده و آثارش حول ترکیب و ادغام عناصر طبیعی و تخیلی شکل می گیرد. به گفته برخی منتقدین، آثار وی اعجازی از رنگ و طرح است. رستوران "کریستال" از آثار موفق این طراح جوان محسوب می شود که جوایز بین المللی بسیاری را برای وی به ارمغان آورد. این رستوران با مساحتی برابر با 110 مترمربع، در طبقه نهم برجی در منطقه مرکزی هنگ کنگ چین واقع شده است. هیئت داوران جایزه "فوروم اید" که طرح اولینا را به عنوان طرح برتر سال 2009 برگزیدند، چنین اظهار می کنند: "ایده طرح ساده ولی نتیجه آن تکان دهنده است. انگاره های کاترین اولینا فراتر از یک طرح دکوراتیو بوده و وی خالق فضایی اغواکننده و خیالی است."

رستوران کریستال

رستوران کریستال

اولینا برای پیاده سازی طرح های دو بعدی خود در ساختار سه بعدی فضا، فن آوری "3.ام" را به کار گرفته است، به گونه ای که سطوح دیوارها، سقف و کف تعاریف قدیمی خود را از دست داده و فقط قوانین فیزیک و جاذبه زمین است که کف و سقف را از یکدیگر متمایز می کند. فضای رستوران به چهار حوزه تصویری تفکیک شده است، حوزه مرکزی با تصاویری از گیاهان و موجودات دریایی، دو اتاق مجاور هم با رنگ مایه قرمز و آخرین حوزه با رنگ سبز فیروزه ای و طرح گل و پر مزین شده اند. اولینا در توضیح طرح خود چنین می گوید: "طرح میز بار، دری به سوی خودآگاه بشری است و طرح رستوران مانند قسمتی از یک شعر، مخاطب را از دل تاریک جنگل های مه زده به عمق آب ها و قلب بهشت رهنمود می کند."

رستوران کریستال

رستوران کریستال

 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.