• ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ ۰۴:۴۰:۴۳
  • در محصولات شرکت معماری ارگان
  • توسط argan2
  • بازدید: 2629
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ۱۲:۱۲:۱۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
نما فوم - فوم نما

نمای eps - پلی استایرن سری سوم

نمای ساختمانی جذاب تر و تایید شده استفاده کنید !

پلی‌استیرن انبساطی (Expanded Polystyrene) یا EPS ارگان معماری رمز لذت از نمای ساختمانی، ورودی و یا قلعه ساخته شده رویایی شما می باشد.

EPS ماده ای سفید رنگ و عایق سرما، گرما، رطوبت و صداست که اولین بار توسط آلمان در جنگ جهانی دوم برای ساخت پلهای شناور روی آب ساخته شد. این ماده یکی از فرآورده های صنایع پتروشیمی بوده و شکل ظاهری آن از بلورهای ریز تشکیل شده است که در مجاورت فشار و بخار منبسط می گردد. به علت ساختار سلولی بسته، بلوک های پلی استایرن پایداری خوبی در مقابل آب داشته و نیز در مقابل فسادپذیری و رشد باکتری از خود محافظت می نماید. در بسیاری از کشورهای آمریکا شمالی این محصول با نام استایر SF شناخته می‌شود. نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. پلی استیرن در سال ۱۸۳۹ توسط ادوارد سیمون کشف گردید و در سال ۱۹۵۹ بوسیله کمپانی کوپر پلی استایرن انبساطی تولید گردید. از این ماده برای عایق‌سازی ، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود که نتیجه آن، عایقی 100% صوتی، حرارتی و برودتی و بسیار موثر و مقرون بصرفه برای استفاده در بناهاست.



امروزه بلوکهای EPS در بناها جایگزین بلوکهای سفالی و سیمانی در سقف و دیوار شده است. بسته به کاربرد، چندین نام تجاری و علمی برای ماده استفاده می‌شود.نام تجاری پلی‌اتیلن انبساطی (Expanded polyethylene یا EPE و پلی‌پروپیلن انبساطی (Expanded polypropylene یا EPP می‌باشد. عایق پلی استایرن، در بازار ایران شناخته نشده است و یا به علت قیمت ارزان ولی نمای فوق جذاب سازنده ها مایل به فاش کردن راز خود نیستند، این محصول بوسیله منبسط ساختن دانه های پلی استایرن ( EPS ) طی مراحلی بدست می آید.



نمای EPS یا نما یونولیت از جدیدترین مصالح نمای ساختمانی می باشد. این نما شامل یونولیت فشرده با دانسیته ۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب و یک لایه اندود سبک و بسیار مقاوم از جنس رزین و سیلیس بر روی یونولیت است که در شکل ها و طرح های زیبا تولید می گردد ( هر طرح دلخواه از طراحی تا اجرا با پیمانساز ) . نمای EPS یا نمای یونولیت به عنوان نمایی سبک و عایق که جایگزین مصالح ساختمانی دیگر مانند آجر ، سنگ و ورق های کامپوزیت است به کار می رود. استفاده از نمای EPS از سال های اول دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز شده و تا کنون میلیون ها متر مربع از این نما در سراسر دنیا به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی جهت نوسازی و بازسازی بناهای قدیمی اجرا گردیده است. نمای پلاستوفومی شامل یک لایه اندود نازک سبک و مقاوم از جنس مواد پلیمری است که بر روی EPS ( یونولیت با تراکم بالا طی یک فزایند صنعتی پوشیده می شود.



این نما علاوه بر مقاومت بسیار بالا و زیبایی ، محصولی است بسیار سبک که دارای قابلیت رنگ پذیری ، مقاوم در برابر اشعه UV ، منطبق با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و قابل اجرا در کلیه شرایط آب و هوایی می باشد. پس از نصب پانل ها بر روی دیوار و اجرای بتونه بر روی محل درز و رولپلاک ها ، سطح کار با رنگ دلخواه پوشش داده می شود. مزایای نمای EPS عدم وجود خطر ریزش از ارتفاع به علت گذشت زمان عایق حرارتی و کاهش مصرف انرژی تا ۶۰ درصد نسبت به سنگ نما عایق آکوستیک و کاهش آلودگی صوتی در ساختمان عدم ترک خوردگی و تغییر رنگ با گذشت زمان قابلیت ترمیم پذیری در حداقل زمان و قیمت سرعت بالای اجرای کار ( هشت تا ده برابر سرعت اجرای نمای سنگ ) تنوع در طرح و مدل ( رومی ، مدرن ، ساده و … ) قابل تولید به صورت تایل ، اسلپ و پروفیل حذف خدمات رابیتس بندی سبک سازی سازه و بهینه سازی در برابر زلزله قابلیت اجرا بر روی ساختمانهای ویلایی ، چند طبقه ، نوساز و قدیمی کاهش بار مرده ساختمان و در نتیجه صرفه جویی در مصرف فولاد می شود.



از ویژگیهای EPS موارد ذیل می باشند:

 

غیرقابل اشتعال بودن؛

سبکی سازه تا میزان 200 کیلوگرم در هر مترمربع، زیرا هر مترمربع بلوک پلاستوفوم حدود 3 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که هر مترمربع بلوک سیمانی 180 کیلوگرم و هر مترمربع بلوک سفالی 120 کیلوگرم وزن دارند؛

سهولت برش؛

سرعت و راحتی در اجرای عملیات نصب؛

کاهش ضخامت کف سازی طبقات تا حداکثر 5 سانتیمتر بدلیل عبور تاسیسات از درون بلوک EPS ؛

افزایش مقاومت ساختمان و سبک سازی بارهای مرده؛

سهولت در اندود گچ و خاک و صرفه جویی تا میزان 15% در سازه ( با وجود شیارهای ایجاد شده در قسمت زیر (پی سی پدیا) بلوک برای چسبندگی بهتر گچ و خاک)؛



 

طراحی ، اجرا و نظارت نمای ای پی اس در این حوزه
  • خوزستان

اهواز-بهبهان-امیدیه-ماهشهر-آبادان-خرمشهر-شادگان-دزفول-مسجدسلیمان-رامهرمز-شوش-ایذه,باغملک-شوشتر-اندیمشک

  بوشهر

بوشهر-دیلم-گناوه-دشتستان-دشتی و...

کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج-گچساران-دهدشت-لیکک و...

***فروش در سراسر کشور***

زیبایی را به ساختمان شما هدیه می دهیم

مشاوره رایگان: 09391846114  (مهندس محمدی فر)

همکاری و فروش: 09168185790  (مهندس رحمت نیا)


ارگان معماری دوستدار محیط زیست


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.